lørdag 21. mai 2011

Vanne plena

For to dager siden, mens vi var ute, kjente jeg et par dråper i ansiktet. Det var litt overskyet, og jeg regnet selfølgelig med at det ble regn. Så da tenkte jeg at nå skulle jeg sannelig benytte muligheten til å gjødsle plena.

Jeg løp omkring og spredte hvite kuler med gjødsel over hele plena. Jobben var vel gjort på ca en time tenker jeg. Og så var det bare for regnet å komme.


(bilde lånt fra mesterhagen.no)

Men neiiida, regnet lot da vente på seg det...

Regnet med at det ville komme regn i løpet av natten, eller i allefall neste dag.
Men...nei...

I går når jeg kom hjem fra jobb, ca kl 12.30 (Var tidlig hjemme for å være sammen med barna mine, for minstemann har vannkopper), begynte jeg å vanne plena. Brukte spreder som jeg flyttet rundt, og holdt på til 23.00. Det tok sin tid, men heldigvis trengte jeg ikke bekymre meg for å svi plena.

Krøp til køys med vinduet på rommet litt på gløtt. Og akkurat i det at jeg holdt på å gli inn i drømmeland (du vil ikke tro det)så begynte det å REGNE. Pøsregne faktisk!!

Makan...

Det ble nå i alle fall vannet. Ingen tvil om det liksom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om meg

Bildet mitt
Sør-Trøndelag, Norway
Jeg liker å tenke at jeg er er en helt vanlig firebarnsmor som er kreativ iblant. Jeg liker å leve, ha det gøy og oppleve ting. Jeg har en bedre halvdel som deler mange av mine interesser og som er flink til å utføre de større kreative idéene jeg får.