mandag 2. mai 2011

Langfredag


(Fra 23/4-2011 overført fra annen blogg)

I går skinnte det plutselig opp. Kjempeflott sol og magisk blå himmel. Det var oppfriskende, etter mange dager med deprimerende regnvær å sur vind.
Det er helt utrolig at man får så utrolig mye energi når bare solen titter frem et øyeblikk. Jeg fikk plutselig lyst å ta med meg kameraet ut i marken å ta noen stemningsfulle vårbilder. Der det sildrer og smelter å snøen kryper i skrekk, det forteste den kan ut av skogen når ildstrålene fra solen skinner gjennom greinene og brenner den i nakken.

Jeg fikk lyst å rydde å vaske. Jeg fikk lyst å leke å le. Jeg fikk lyst til å designe noe. Eller skape noe helt nytt.

Det ble lek med barna. Boller og saft i solen. Og mens de to klissklassmestrene klisset videre i gjørma og lagde trolldeig og magiske flyvekaker og mange varianter av kladdekaker med noen hemmelige (og klissete) ingredienser, fant jeg ut at, selv om det er bart på veiene, er sparken utrolig praktisk og deilig å sitte på. Fant fram en koselig bok. Og nøt naturens lystige lyder mens jeg levde meg inn i bokens romantiske værden.

Det ble faktisk ikke gjort så utrolig mye i går. Tiden fløy av sted når vi var ute. Fregnene begynte såvidt å poppe fram på nesetippen og etter middag var plutselig kl. 18.00 og barnetvtid.

Det ble tid for litt strikking og tv på kvelden. Kunne ikke dy meg for å dra fram den store skåla med smågodt... sliter litt med samvittigheten... men, men!

Før påskekrimmen var jeg ut å kjente på den varme og deilige kveldsluften. Frisk luft, klar himmel. Solens avskjedsstråler i west...

Magisk



Det er absolutt terapi og nytelse å sitte i stillheten og mørket
å se på dette.

Håper på en flott og like strålende dag i dag også.
Det ser låvende ut...

Ha en fortreffelig påskeaften!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om meg

Bildet mitt
Sør-Trøndelag, Norway
Jeg liker å tenke at jeg er er en helt vanlig firebarnsmor som er kreativ iblant. Jeg liker å leve, ha det gøy og oppleve ting. Jeg har en bedre halvdel som deler mange av mine interesser og som er flink til å utføre de større kreative idéene jeg får.