mandag 16. mai 2011

Hekketid

Har vært å kjøpt meg 250 svartsurbær planter til hekk. Det var på tilbud, så nå tenkte jeg at jeg jaggu skulle slå til. 29,- pr plante. Men det var selvfølgelig ikke det eneste jeg kjøpte. Fikk da også lyst på 4 kirsebærtrær som jeg har sett for meg i hagen, og 4 fjellsyriner, 2 fagerbusker, 2 ripsbærbusker, 2 solbærbusker og 12 forskjellige kantblomster som jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Det høres mye ut, og det er det, men jeg fikk mye for pengene. Det var tilbud. Og siden jeg allerede var så godt i gang kjøpte jeg meg liksågodt en Hammock. Den skal jeg sette opp på steinplattingen som blir (forhåpentligvis) færdig i løpet av sommeren.

Men det jeg ikke hadde tenkt på var hvor tung jobb dette muligens var. Herremin, det går ikke så fort som jeg hadde trodd nei. Men det går litt fremover for hver dag.



Og det går i allefall fortere enn det gjorde til å begynne med. For de første 2-3 meterne gravde jeg ei grøft som var en halv meter dyp. Og deg var svintungt. Brukte over 2 timer på å grave opp nesten bare pukk og stein. Var nesten på gråten en vending rett før min gode venn Monica stakk seg en snartur innom. Hun holdt jo selvfølgelig på å le seg skakk. Det så jo ut som jeg hadde tenkt å lage meg en volligrav stor nok og dyp nok til å holde ut både mennesker og dyr. De bittesmå hekkplantene er selvfølgelig ikke SÅ store... :-/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om meg

Bildet mitt
Sør-Trøndelag, Norway
Jeg liker å tenke at jeg er er en helt vanlig firebarnsmor som er kreativ iblant. Jeg liker å leve, ha det gøy og oppleve ting. Jeg har en bedre halvdel som deler mange av mine interesser og som er flink til å utføre de større kreative idéene jeg får.