mandag 2. mai 2011

Tyvstart på påska


(Fra 21/4-2011 overført fra annen blogg)

I går regnet det for det meste på dagen. Så det var helt fantastisk å sitte inne. Fikk lest gjennom en del blar som jeg hadde med. Vakre hjem, ALT for kvinnen og Stella, mens Ailin og Aslak tegnet og klistret med klistremerker.

Da det ble oppholdsvær var vi raske til å komme oss ut. Tente opp i gapahuket og grillet pølser og pinnebrød (speiderbrød). Rakk det akkurat, før vi måtte raske sammen å løpe inn igjen i ly for regnet.



Mamma steker småbrød av pinnebrøddeigen. Hun eier jo ikke tålmodighet til å steke dem på pinne. Men det var jo ikke dumt. Manglet bare brunost med litt sukker oppå, eller hvitost.


Påskeharen kom tidlig i år. Klarte ikke å vente lengre jeg. :-) Moren min hadde fylt på så mye ekstra ting og godis i eggene og byttet dem ut til så megastore påskeegg at jeg tenkte at det var likså greit at de kunne kose seg litt med dem over flere kvelder.

Seinere på kvelden satte jeg meg godt til rette i sofakroken, med ei god bok. Ååååh, sjelefred. Slik satt jeg i timesvis.
Men så plutselig begynte påskekrimen på tv2. Og påskekrim synes jeg at en liksom må få med deg. Blir tydeligvis spennende...

Ha en fin dag! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om meg

Bildet mitt
Sør-Trøndelag, Norway
Jeg liker å tenke at jeg er er en helt vanlig firebarnsmor som er kreativ iblant. Jeg liker å leve, ha det gøy og oppleve ting. Jeg har en bedre halvdel som deler mange av mine interesser og som er flink til å utføre de større kreative idéene jeg får.