mandag 2. mai 2011

Søndagsmodus


(Fra 26/9-2010 overført fra annen blogg)

I dag så har vi ikke gjort stort du. Slapp å trøtt å i totalt hvilemodus. Men det ER mye som skulle vært gjort. Jeg har en stor haug med stryketøy, 8 blomsterkasser som skulle vært satt sammen og stablet for vinteren, vasket badet, ryddet på vaskerommet, ryddet i mitt eget klesskap osv..osv...
Ang. stryke-jobben ønsker jeg meg veldig en skjortestrykemaskinen.


Sjekk linken:
http://www.aftenposten.no/forbruker/article917884.ece

Tenk hvor hærlig det hadde vært!
Hmmmm....

Men en sånn greie har jeg ikke. Så her er det bare å brette opp armene og hive seg rundt.
Et godt tips! Hvis du stresser litt og later som du har det travelt så blir du mye mer effektiv og får gjort mye mer på kort tid. Det føles litt lettere også.


Visste du at...
Søndag er i Norge regnet som ukas siste dag (ISO 8601), mens den i andre land regnes som ukas første (etter blant annet kristen, jødisk og egyptisk tradisjon). Navnet søndag kommer av norrønt sunnudagr (solens dag).
Ifølge kristen tradisjon og lov om helligdager og helligdagsfred[1] er søndagen en helligdag i Norge, og en dag for hvile. Den representerer Kristi oppstandelse på tredje dagen og er derfor den viktigste fest- og gudstjenestedagen i de fleste kristne kirker.
En måned som har søndag som sin første dag, vil få en fredag den 13.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om meg

Bildet mitt
Sør-Trøndelag, Norway
Jeg liker å tenke at jeg er er en helt vanlig firebarnsmor som er kreativ iblant. Jeg liker å leve, ha det gøy og oppleve ting. Jeg har en bedre halvdel som deler mange av mine interesser og som er flink til å utføre de større kreative idéene jeg får.