onsdag 20. juli 2011

Hvit og gjennomsiktig

Nå skal jeg i hvert fall huske å legge paraplyen i bilen, sånn "just in case".
Det ble en temmelig våt opplevelse å hente barna i barnehagen i dag. Og jeg da, siden det er så varmt og sommerlig temperatur liksom, så tok jeg på meg en liten, tynn, hvit bluse da jeg dro hjemmefra i mårrest. Smart! Men jeg hadde jo aldri i værden sett for meg at det skulle hølje ned store bøttelass med vann akkurat da jeg skulle hente i barnehagen igjen. Jeg sprang da så fort jeg kunne også men... det hjelper lite å springe fort gjennom fosser, man blir da like bløt allikevel...
Blaut du, sa Aslak da jeg sto i døren på barnehagen, og det kan man trygt si var en underdrivelse, der jeg sto med gjennomsiktig og klissvåt skjorte, håret klistret seg til ansiktet, og maskaraen rant i strie strømmer nedover skinnene. Skremmende lekker!!
Så røsket jeg med meg jakker og utstyr til barna, og la på sprang bort til bilen i regnværet. Strevdes fælt og bantes med å feste sælene på Aslak og ble like våt på ryggen også.
Og så, da vi endelig var kommet oss inn i bilen alle tre, bestemte selvfølgelig værgudene seg for å la pøsregnet forandre seg fra pøsende til litt duskregn... Typisk!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om meg

Bildet mitt
Sør-Trøndelag, Norway
Jeg liker å tenke at jeg er er en helt vanlig firebarnsmor som er kreativ iblant. Jeg liker å leve, ha det gøy og oppleve ting. Jeg har en bedre halvdel som deler mange av mine interesser og som er flink til å utføre de større kreative idéene jeg får.