søndag 10. juli 2011

Vær for rydding

I dag sov vi leeeeenge. I alle fall jeg. Barna sov ganske lenge de også. Helt til 07.45, som, er ganske lenge til å være dem. De satte seg foran tv'n på loftstua med fleecepledd, drikke og noen kjeks, og koste seg med film, mens mamman skulle bare ligge å strekke seg bittelitt lengre. Men, når jeg plutselig våknet igjen, var det gått mye lengre tid enn jeg hadde planlagt. Så jeg spratt fort ut av sengen for å se hva de små holdt på med. Og der, ute på loftstua hadde det tydeligvis vært full fest. De hadde bygget seg slott av puter og borg av bamser og alskens andre hauger med leker og dyner.

Jaja, de hadde kost seg da...

Siden været i dag er sånn grått og trist, bestemte jeg meg endelig for å gjennomgå den store rotekisten for å kaste det som jeg ikke aldri kommer til å bruke til noe fornuftig.
Jammen var det mye rart oppi der. Klær i str. 40, som jeg sikkert har hatt en plan om å sy inn. Dukkeklær, barneklær (sikkert blitt slengt oppi i en eller annen ryddesjau), bestikk holder (aner ikke hva, eller hvorfor), mange påbegynte sømprosjekt, en pose med belter og mye annet søppel.

Men stoffene, som jeg hadde tenkt å hive...



...vet jeg ikke om jeg klarer å hive allikevel. Det var mange fine stoffer her. Jeg aner ikke hva jeg skal bruke dem til, men synes det er for galt å hive dem.

Hadde også en stor haug med pelskanter.

Og en babylue og én vott. Disse har jeg lett etter.



Og mange gardinhøyder og duker som ikke var pakket ut.




Ja ja, kisten ble ikke akkurat tømt, men litt orden i rotet ble det i alle fall. Kanskje plutselig får jeg noen kreative innfall... hvem vet!

Til middag i dag hadde vi rester fra middagsselskapet vi hadde i går. Da hadde jeg laget helstekt lammelår med søtpotetstappe og sauterte grønnsaker til eldste broren min og hans kone med deres tre barn og søsteren min, hennes mann og deres to yngste barn kom på besøk.

Utrolig trivelig med middagsgjester ja. Kosa oss på verandaen i solsteken. Men straks vi var færdige med å spise kjente vi det kom en del dråper og skyene så farlig mørke ut. Så vi bestemte oss for å bære inn hele bordene med alt oppå.
Og akkurat da vi hadde ryddet av middagstallerknene og satt oss for å spise brownieskake og is, begynte det å hølje ned.

Vel, maten smakte nesten likegodt i dag. Bare synd det ikke var mere brownieskake igjen! ;-)


Nå skal vi kose oss med kakao og is, før det blir kveld for snuppisene.



BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om meg

Bildet mitt
Sør-Trøndelag, Norway
Jeg liker å tenke at jeg er er en helt vanlig firebarnsmor som er kreativ iblant. Jeg liker å leve, ha det gøy og oppleve ting. Jeg har en bedre halvdel som deler mange av mine interesser og som er flink til å utføre de større kreative idéene jeg får.